czwartek, 25 kwietnia 2013

Strategia reklamowa w programach Hyip

W dzisiejszej odsłonie poradnika chciałbym poruszyć temat kampanii reklamowej w programach Hyip. Badania sposobu reklamowania się programów inwestycyjnych typu hyip to ważny element oceny rozwoju programu, profesjonalizmu admina, a co za tym idzie perspektyw, jakie program daje. Gdy chcemy zainwestować w program długoterminowy, jaki ma plany 180 dniowe i powyżej, nie musimy wcale inwestować w nie od razu o pojawieniu się programu. Inwestycja w takim program, nawet po kilku tygodniach, najlepiej dwóch, trzech, może być dobrym rozwiązaniem. Dobry program długoterminowy jest w stanie zapewnić nam zyski nawet, jeśli wejdziemy w niego po miesiącu działania. Kilka tygodni sprawdzania programu pozwala nam między innymi ocenię strategię marketingową, reklamową Hyip, która może być ważnym elementem naszej analizy Due Diligence.
Sprawdzanie strategii reklamowej jest o tyle ważne, że każdy program Hyip żyje przede wszystkim z dopływy pieniędzy od inwestorów. Nawet programy, jakie część pieniędzy reinwestują, choćby poprzez zakłady bukmacherskie, nie są w stanie wytworzyć takich zysków, które pokryją wypłaty dla bardzo dużej liczby inwestorów. Innymi słowy każdy program Hyip musi pozyskiwać pieniądze po to, by móc funkcjonować, czy wypłacać pieniądze kolejnym wpłacającym. Z tego względu każdy program, choć tempo zależne jest od rodzaju procentów zysków w planach, potrzebuje wzrostu zainteresowania, czyli rozwoju, jeśli ma działać przez długi okres czasu.
Jak, więc powinny wyglądać kampanie reklamowe?
Najpierw musimy zdać sobie sprawę na czym polega kampania reklamowa Hyip. Admini takich programów wykupują reklamy na monitorach Hyip. Udostępniają banery dla prowadzących strony internetowe, udostępniają linki dla poleconych. Wykupują również reklamy na forach o inwestowaniu w sieci oraz na blogach, jakie zajmują się tematyką Hyip. Mogą również wykupywać reklamy w programach reklamowych, jakie działają w Internecie. Przy sprawdzaniu, jak program się reklamuje i jak taka reklama działa powinniśmy się skupić na monitorach. Jedną z takich stron, jaka pokazuje na ilu monitorach jest program wskazuje: http://www.allhyipmonitors.com. Reklama to również popularne blogi oraz duże fora.
Jeśli sprawdziliśmy, gdzie program ma już reklamy i ile mniej, więcej ich jest, musimy wiedzieć jaka strategia jest odpowiednia dla danego programu.
W programach długoterminowych dobrze, gdy reklama jest, niezbyt intensywna na początku istnienia programu. Gdy program płaci 1% dziennie przez 180 dni lub nieco więcej, potrzebuje on stabilnego wzrostu, tak by liczba inwestorów w kolejnych tygodniach i miesiącach rosła, by można było utrzymać wypłacalność programu. Jeśli widzimy w długoterminowym Hyip bardzo agresywną reklamę w pierwszych dniach działania nie powinniśmy w taki program inwestować. Podobnie, gdy program długo działa, a my chcemy w niego zainwestować, lecz zauważamy, że reklama jest już bardzo agresywna lub ruch na stronie w Alexa zaczyna osiągać poziom 10-15 tysięcy, lepiej taki program sobie odpuścić. Agresywna reklama to wykupienie banerów na wszystkich dużych forach Hyip, jakie możemy znaleźć na pierwszych stronach google po wpisaniu: forum Hyip. Podobnie wykupienie reklam na kilkudziesięciu monitorach od razu.Takie działanie to agresywna reklama. Nie jest to dobre dla długoterminowych Hyip i może być oznaką, że program chce szybko złapać kasę od inwestorów i uciec z rynku.
Długoterminowe programy powinny mieć wykupione kilka reklam na monitorach. Nie powinny mieć bardzo rozbudowanego programu dla poleconych, ani wykupionych reklam na największych forach. Blogi również nie powinny zawierać, zbyt dużo informacji o programie, gdyż na takie jeszcze przyjdzie czas. Taka reklama wskazuje na obiecujący program długoterminowy.
Programy średnioterminowe, czyli mające programy inwestycyjne na 30 do 60 dni i płacące mniej, więcej 2 procent dziennego zysku lub w podobnej skali potrzebują nieco szybszego rozbudowywania reklamy i bardziej intensywnej reklamy. Utrzymanie się takiego programu na rynku zależy zarówno od sytuacji na rynku programów Hyip, jak i doświadczenia twórcy programu. Kampania powinna pozwalać na zdobycie popularności, zanim dojdzie to końca pierwszy cykl inwestycyjny. Jest to konieczne, gdy program zwraca depozyty, gdyż potrzeba pieniędzy na wypłatę owych depozytów pierwszym inwestorom. Ruch w Alexa takiego programu powinien stabilnie rosnąć każdego dnia i tygodnia. Utrzymywanie się równego ruchu i podobnej liczby inwestorów wchodzących w program może być korzystne przez jakiś czas w długoterminowym, ale nie w średnioterminowym programie. Średnioterminowy Hyip musi wykupić reklamę na kilkunastu monitorach. Powinien mieć wykupione banery na kilku dużych forach. W kolejnych cyklach inwestycyjnych admin programu powinien dodawać dodatkowe opcje w programie, jak dostęp do programów społecznościowych, a także w kolejnych okresach cykli inwestycyjnych powinny pojawiać się wywiady na blogach, czy regularne newslettery. Intensywność reklamy oraz działań admina programu powinna stale rosnąć. Trudność wymierzenia skutków takich działań przekłada się na to, że nie jest dużo programów średnioterminowych, jakie potrafią przetrwać więcej, niż cykl lub dwa, ale zdarzają się takie sytuacje.
Jeśli mamy do czynienia z krótkoterminowymi programami, które płacą bardzo duże zyski w kilka dni lub przy programach na długi okres czasu, jakie płacą kilka procent dziennie, choćby 3% dziennie przez 120-180 dni. Konieczne jest, by taki program od razu rozpoczął agresywną reklamę. Okres zwrotu pieniędzy w takim programie w postaci wypłaty depozytów pierwszym inwestorom i wypłacanie zysków kolejnym inwestorom wymaga intensywnej reklamy. Takie programy potrzebują od razu wykupienia reklam na większości dużych monitorach, zainwestowania w mnóstwo banerów, rozbudowanego programu dla poleconych, programów społecznościowych podpiętych pod program i dużej obecności adminów w sieci. Takich programów jest bardzo małe i rzadko udaje im się przetrwać do wypłaty depozytów. Tylko pierwsi inwestorzy w takich programach mają szansę na zyski.
W związku z tym warto zwracać uwagę na sposób reklamowania się programu i włączać tego rodzaju informacje o naszej oceny DD programu, czyli do łącznej analizy programu. Warto również dokładnie zastanowić się z jakim rodzajem programu mamy do czynienia, jeśli chodzi o to, czy jest on długo, średnio, czy krótkoterminowy. W tym względzie konieczna jest ocena rodzaju oferowanych programów inwestycyjnych w danym Hyip oraz wielkości oprocentowania wypłacanego w postaci odsetek od depozytu, czy wielkości sum, jakie musimy wpłacić, by móc korzystać z danego programu inwestycyjnego. To, jak ocenić z jakim programem mamy do czynienia napiszę w kolejnej odsłonie poradnika. Gdy oceniliśmy, jaki jest to program, czyli długo, średnioterminowy, powinniśmy przyjrzeć się stosowanej strategii reklamowej, by ocenić, czy jest ona właściwa dla danego rodzaju/typu programu.
Ocena strategii reklamowej to jedna z wykładni tego, czy program ma szansę na dobry start, rozwój i zapewnienie zysków inwestorom. W związku z tym zawsze ocenę strategii reklamowej warto włączyć do Due Diligence, czyli analizy danego programu.

Pozdrawiam i Zapraszam do śledzenia bloga.

ACE 

1 komentarz:

Wojciech Roszkowski pisze...

Bardzo ciekawy wpis. Jestem pod wrażeniem !